پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182573
وقتي بازار معني توافق هسته اي را نمي فهمد/ مرغ گراني يک پا دارد
تاریخ انتشار : 1394/05/25 12:05:36
نمایش : 963
قيمت مرغ در بازار کرمانشاه از هفته گذشته تا کنون حدود هزار تومان افزايش را در رکوردهاي خود ثبت کرده و تقريبا کيلويي 7 هزار تومان به فروش مي رسد.
به گزرش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مرصاد، گراني اقلام ضروري و مصرفي براي مردم در بازار همواره از مواردي بود که توسط مديران مربوطه به نقصان هاي بيروني از جمله تحريم ها ارتباط داده مي شد به گونه اي که رئيس جمهور در اين زمينه حتي کمبود آب را نيز به تحريم ها ارتباط مي داد.

 

يکي از اقلام ضروري و کالاهاي پرمصرف از بخش مواد غذايي براي مردم گوشت مرغ است که در دو سال اخير از نواسانات زيادي برخوردار بوده و قيمت هاي بالايي همچون کيلويي 8 هزار تومان را تجربه کرده است. موضوعي که دلايلي مانند کمبود توليد مرغ به دليل کاهش واردات نهاده هاي تغذيه اي دام با کنايه اي به تحريم ها براي توجيه آن مورد اشاره واقع مي شد.

 

بعد از فضاي باز تعامل با قول خاموش شدن سانتريفيوژ هاي استراتژيک در کشور مقامات مختلف و تيم هاي اقتصادي اروپايي در کشور تردد هاي زيادي داشته اند و بعيد به نظر مي رسد که توجيه هايي مانند عدم واردات نهاده ها بتواند گراني روز هاي اخير مرغ را سرپوش بگذارد.

 

استان کرمانشاه از جمله مناطقي است که قيمت مرغ از هفته گذشته تا کنون حدود هزار تومان افزايش را در رکوردهاي خود ثبت کرده و تقريبا کيلويي 6 هزار و 700 تا 7 هزار تومان به فروش مي رسد.

 

 

موضوعي که از چشم شبکه استاني صدا و سيماي مرکز کرمانشاه هم دور نماند و با تهيه گزارشي از بازار عرضه مرغ نارضايتي مردم و فروشندگان را به تصوير کشيد.

 

خبرنگار شبکه اطلاع رساني مرصاد نيز در گفتگو با برخي از فروشنگان گوشت مرغ در کرمانشاه علت اصلي گراني ها را جويا شد که عموما اعتراض ها به عدم نظارت دستگاه هاي مربوطه معطوف مي شد.

 

يکي از فروشنده هاي گوشت مرغ در اين رابطه گفت: هيچ کس از قيمت عرضه مرغ سوال نمي کند و اين در حالي است که فروشندگان به دليل بالا بردن قيمت از سوي کشتارگاه ها مجوبرند گران تر هم بفروشند.

 

يک شهروند کرمانشاهي در همين رابطه به مرصادگفت: بازار هر روز يک قيمت دارد و اصلا ثبات در قيمت ها ديده نمي شود. معلوم نيست چرا مسئولين به نحوه عرضه گوشت مرغ در بازار نظارت کافي را ندارند.

 

کرمانشاه مازاد بر نياز توليد مرغ دارد

 

به گزارش شبکه اطلاع رساني مرصاد، گراني قيمت مرغ در بازار در شرايطي است که معاون بهبود توليدات دامي در سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه شرايط توليد مرغ در استان و ميزان آن را مطلوب مي داند.

 

 

خاني مي گويد: ميزان توليد گوشت مرغ در استان کرمانشاه حدودا 63 هزار تن است که با توجه به توسعه صنعت مرغ اکنون مازاد بر نياز مصرف استان نيز توليد داريم.

 

وي افزود: براي صادرات مازاد توليد در حال برنامه ريزي هستيم که بتوانيم با کشورعراق مبادلات تجاري داشته باشيم.

 

اين مسئول گفت: اگر قيمت نامتعارفي در بازار ديده شود مردم مي توانند با تماس با سامانه 124 درخواست پيگيري داشته باشند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html